This site uses cookies. Read more.

accept

Kundestyrt forslag for en bærekraftig fremtid

Basert på vårt 2. juni 2020-forumtema om kundeinnovasjon mot et bakteppe av økonomisk usikkerhet, tok vårt desember-forum en nærmere kikk på to spesifikke områder som kan bidra til å styrke planen om bærekraft ved å legge synlighet og kontroll trygt i hendene på kunden:

– Forståelse av fleksibilitet

– Finne nøkkelen til kraften i strøm

Demokratisering av strøm er en høy ambisjon, men en som talerne våre, slik som oss ved geo, fokuserer på, og det er en ambisjon som absolutt vil trenge entusiastiske og engasjerte kunder.

Vi tok for oss emnet fra to perspektiver:

Forståelse av fleksibilitet – for strømkunder, for nettverket, for bærekraft og handlekraft mot netto null, navigere gjennom disse tingene på vegne av kunder for å gi dem enkle, overbevisende, kostnads- og karbonbesparende løsninger … og finne nøkkelen til kraften og kommersiell verdi av strøminnsikt og deres bidrag til den bærekraftige agendaen

Og for å hjelpe oss med å finne nøkkelen til emnet, så vi på brede temaer rundt elektrifisering av varme, respons når det gjelder etterspørsel og integrering av elbiler når det gjelder strømstyring i hjemmet, hvorfor HEMS er relevant nå, hva kundens fordeler med det er og verdien av å se på strøm helhetlig.

Mye å dekke på bare to timer og absolutt bare begynnelsen på mange flere dybdediskusjoner med kundene våre, men vi holdt et godt tempo, talerne våre ga oss klare og kortfattede observasjoner, og vi debatterte rundt emnet med en rekke spørsmål fra publikum.

Vi startet med en vinkling fra David Trevithick, som ga oss et perspektiv på rollen og betydningen av innsikt i det nye strømlandskapet og hvordan deres intelligente leveranse kan frigjøre verdi for både kunder og leverandører og hjelpe til med å nå netto null.

Akkurat nå spiller de allerede en viktig rolle med å skape effektivitet i kundeadministrasjon, og adressere kundetilfredshet og kjerneproblemer, og deres rolle vil bli mer og mer avgjørende ettersom potensialet deres i økende grad blir realisert.

Akshat Gupta fra EDF snakket deretter til oss om behovet for aktiv kundedeltakelse, og delte noe av sin lidenskap for teknologi og innovasjon, og fokuserte spesielt på hvordan demokratisering av energi kan spille en nøkkelrolle i avkarboniseringen.

Og til slutt fra gjestetalerne våre, ga Charlie Jardine, administrerende direktør i EO Charging, oss et innblikk i hvilken rolle EO spiller i denne reisen mot mer selvstendighet for kunder når det gjelder strøm og fremhevet at EO og geo passer hverandre når det gjelder vår nylige partnerskapskunngjøring. Og den økende etterspørselen som hans organisasjon har hatt, som iallfall delvis har blitt stimulert av de tvungne endringene i 2020.

Thom Whiffen, geos produktleder for Hybrid Home, ga deretter geos eget syn på hvordan dette ikke lenger er et futuristisk ideal, men stadig mer tilgjengelig nå, og demonstrerte hvordan geo muliggjør viktige skritt mot det fremtidige strømlandskapet med Trio+. Thom delte også resultatene av Core4grid, og fremhevet kostnadsbesparelser på 51 % og tosifrede karbonreduksjoner som testingen har oppnådd.

Vi avsluttet med en livlig paneldiskusjon, og ønsket velkommen til Steve Cunningham, geos nye administrerende direktør, i debatten, med vårt publikum som bidro med en rekke spørsmål rundt den fremtidige rollen som strømdistribusjon (og utfordringer av den), og balanserte disse med de veldig reelle utfordringene som sektoren står overfor her og nå. Vi diskuterte potensielle fremtidige verdidrivkrefter, inkludert hvordan delt strøm i økende grad vil bli en del av den sosiale strukturen og hadde en rekke perspektiver på de tvungne endringene som vi alle har opplevd i 2020, og om disse til slutt vil hjelpe eller hindre kundens engasjement når det gjelder strøm og den bærekraftige agendaen.

Et kort sammendrag: det er klart at endring allerede er her, enda tydeligere er det at kunden må være i sentrum for denne endringen. Enklere sagt enn gjort, men ikke desto mindre fokuset vi alle må ha.

Vi har en mer fullstendig refleksjon over diskusjonen og mye mer detaljert om de spesifikke punktene i agendaen som gjelder innsikt, fleksibilitet og strømstyring i hele hjemmet, og ser frem til å følge opp på alle disse viktige diskusjonspunktene i det nye året.

 

related news and blogs

Lavere strømforbruk og bedre inneklima med geos strømløsning
Kundestyrt forslag for en bærekraftig fremtid
geo og EO Charging går sammen om å nå netto null
Rollen til kundeengasjement i energiomstillingen